Madone Slr Gen 7 Aero Yol Bisikleti

06-07-2022 13:45
Madone Slr Gen 7 Aero Yol Bisikleti
Document

Hız için tasarlandı Şimdiye kadarki en hızlı yol yarış bisikletimizin arkasındaki aerodinamik teknoloji

Madone aero yol bisikleti, başından beri hıza adandı. Fakat hem bisikletlerin hem de bisiklet yarışlarının hızlarının artmasıyla daha da iyi bir teknoloji geliştirmek gerekti.

2003’te, ilk Madone’un piyasaya sürülmesinden bu yana Profesyonel yarışçıların Bahar Klasikleri’ndeki ortalaması 1.5km/s arttı. Bu, yirmi yıl önceki bir sürücünün bisikletinin teknolojisinin onu daha hızlı hale getirmek için yapılmadığını varsayarsak, günümüzün hızlarında yarışmak için gücünü 35 watt'tan fazla artırması gerektiği anlamına gelir. Bu hızlarda, direnç kuvettin neredeyse %90'ından aerodinamik sürtünme sorumludur, bu nedenle aerodinamiği geliştirmek, kazanmak ve daha hızlı gitmek isteyen herkes için en önemli şeydir.

Yepyeni Madone, bir yol bisikletinin ne seviyelere gelebileceğinin en iyi örneklerinden biridir. Şimdiye kadarki en hızlı yol/yarış bisikletimizin arkasındaki aerodinamiği öğrenmek için okumaya devam edin.

 

 

 
Madone-engineering

Mads Pedersen, yepyeni Madone SLR ile Baloise Belçika Turu'nun 1. Etabında zafere koşuyor.

IsoFlow, toplam basınç ve kadro sürtünmesi Yeni Madone yol bisikletindeki en belirgin değişiklik, aerodinamiği, ağırlığı ve sürücü konforunu iyileştiren yepyeni IsoFlow özelliğidir. Peki sürtünme nasıl azalır?

IsoFlow ilk olarak altıncı nesil Madone'da daha yüksek sürtünme alanlarını belirleyerek ve bu noktalardaki hava akışını inceleyerek tasarlandı. Tasarımın ilk aşamalarında bunu hesaplamalı akışkanlar dinamiği (HAD) adı verilen bir hava akımı simülasyon yazılımı kullanarak yapıyoruz.

Tasarım sürecinin bu noktasında genellikle matara kafesleri ve jant telleri gibi daha küçük bileşenleri modellemekte o kadar da endişe duymuyoruz. Bunun yerine, daha fazla tasarımı yinelemek için simülasyon hızını artırmaya odaklandık. Sonuç, toplu hava akımı hareketini nispeten doğru bir şekilde modelleyen ve süper bilgisayarlarımızı kullanarak günler yerine birkaç saat içinde çözülebilen bir simülasyondur. Asla ihmal etmediğimiz tek şey, dinamik olarak pedal çevirerek veya pedal döngüsü boyunca bir dizi bacak pozisyonunu modelleyerek HAD’a dahil ettiğimiz sürücüdür. Rüzgar tüneli veya sürüş testi ile mümkün olandan daha fazla tasarımı hızla incelemek için HAD’da binlerce koşul ve prototipi test ediyoruz.

Aşağıda, bir IsoFlow konsept bisikletine kıyasla önceki nesil Madone'daki erken aşama HAD'ın bir gösterimi bulunmaktadır. Burada, yüksek sürtünme alanlarını "bulutlar" olarak resmettik; kırmızının yoğun olduğu bölge, üretilen en fazla sürtünmeyi temsil eder. Bu durumda, hava akışının kadroda yaptığı etkiyi daha iyi görmemizi sağlamak için sürücü görselde yok. Bu çizim, yeni IsoFlow'un eklenmesiyle sürtünme noktalarının nasıl temizlendiğini açıkça göstermektedir.

 

Top-photo-Madone-CFD
Bottom-photo-Madone-CFD

Kırmızı bulutlar sürtünmeyi temsil ederken, gerçekte temsil ettikleri şey "toplam baskı”dır. Aerodinamik kavramlara çok fazla dalmadan, toplam basıncı akıştaki bir enerji ölçüsü olarak düşünebilirsiniz. Sürtünmeye neden oldukları için düşük toplam basınç (veya düşük enerji) alanlarından kaçınmak istiyoruz.

Madone SLR'nin yeni tasarımında IsoFlow, hava akışı için net bir yol sağlayarak sele altı bağlantısı etrafındaki ve içindeki akışın enerjisini artırabilir. Bu, havanın sele bölgesi tüpü ve arka mile giden sele kolları etrafında sıkışması gereken geleneksel tasarımı geliştirerek, hareketli bacaklarınız ile etkileşime girmesine ve dolayısıyla sürtünmeyi artırmasına neden olur.

IsoFlow ve sürücü sürtünmesi IsoFlow, kadro üzerindeki sürtünmeyi azaltmaktan fazlasını yapar. IsoFlow'dan geçen hızlı hareket eden hava, sürücünün arkasında ve altında en fazla sürtünmenin oluştuğu alana enerji eklenmesine yardımcı olur. Siz pedal çevirirken, hava, sırtınızda ve bacaklarınızda dolaşmak için ihtiyaç duyduğu tüm kıvrımları ve dönüşleri aşmaya çalışırken, ters yönde dönen girdaplar oluşur. Bu etki bazı saygın üniversite çalışmalarında university studies belgelenmiştir ve bunu HAD'da da görebiliriz. , Aşağıdaki animasyonda, ters dönen girdaplar, ikisini ayırt etmek için dönüşlerinin büyüklüğü ve yönüne göre renklendirilir

Bisiklet-sürücü sistemindeki sürtünmenin çoğu sürücüden gelir ve çoğu da bu etkiden kaynaklanır. IsoFlow, havanın bu düşük basınçlı alana yönlendirilmesine yardımcı olur ve sürücünün yarattığı sürtünmeyi azaltır. Etki küçüktür, ancak bir sürücünün oluşturduğu büyük miktardaki sürtünmedeki herhangi bir küçük değişiklik, genellikle kadro sürtünmesindeki azalmalardan daha etkili olabilir. Aşağıdaki animasyon, sürücü girdaplarını göstermektedir, ancak bu sefer toplam basınçla renklendirilir ve binici uyanmasına enerji eklemek için yukarı hareket eden IsoFlow aracılığıyla akış çizgilerini vurgular.

Ellen-Madone-engineering-blog-660x496

En önemli olduğunda, sürücüler arkadaki sürücüyü etkileyecek türbülanslı havada ("kirli havada”) bile hala güç sağlayan disk jantlar gibi aerodinamik bileşenleri kullanırlar.

Kirli hava” ile başa çıkmak Bisikletin arkasında yer alan ve "kirli hava" ile çevrili olan IsoFlow gibi özelliklerin aerodinamik iyileştirme için çok fazla potansiyele sahip olup olmadığını merak edebilirsiniz. Doğrudur – kirli hava – bisikletin arka tarafında dönen jantlar ve pedal çeviren bacaklardan kaynaklanan türbülanslı hava – gerçek bir meydan okumadır. Ancak bir bisikletin baskın hava akışı, sürtünmeyi azaltmak için hala etkilenebilir.

Formula 1 arabaları, hava araba boyunca hareket ettikçe kirli hava daha fazla sorun haline gelse de, hava akışını optimize etmek için arabanın önünden arkasına doğru aerodinamik özelliklere sahiptir. Bisikletlerde, bisikletin arkasındaki kirli havayı kesmek söz konusu olduğunda aerodinamik bileşenlerin faydası, arka aerodinamik disk jantlarını kullanımıyla tüm yarış disiplinlerinde (zaman denemesi, triatlon, pist) defalarca kanıtlanmıştır.

Pedal çevirmenin ve "kirli havanın” etkileri, hesaplamalı akışkanlar dinamiğinden en umut verici konseptlerimiz ortaya çıktıktan sonra prototiplerimizi getirdiğimiz rüzgar tünelinde daha fazla incelenebilir. Kullandığımız rüzgar tünelleri, sürtünme kuvvetindeki küçük değişiklikleri ölçme ve yüksek kaliteli hava akışı sağlama yetenekleri nedeniyle tasarımları ve araştırmaları için önde gelen havacılık şirketleri tarafından güvenilmektedir.

Tıpkı HAD’da olduğu gibi, aerodinamiği her zaman sürücülü bir bisikletle test ederiz ve sürücü, bir kadronun aerodinamik nitelikleri üzerinde muazzam bir etkiye sahiptir. Ancak sürücü katılımı bir sorun teşkil ediyor. Tasarımlar arasında genellikle yüzeyleri yalnızca milimetre olarak değiştiriyoruz, bu nedenle rüzgar tünelindeki sonuçlarımız, modelden modele sürtünme farklılıklarını tespit etmek için çok tekrarlanabilir olmalıdır. En deneyimli profesyonel bisikletçiler bile, tek bir küçük tasarım değişikliğinden ince bir etkiyi izole etmemiz için hareketlerini yeterince doğru bir şekilde tekrarlayamazlar. Peki ne yapıyoruz?

Manken Manny burada devreye giriyor.

Manny-Madone-1-660x496
Manny-Madone-2-660x496
Manny-Madone-23-660x496
Manny-Madone-4-660x496

Manny, bir sürücü ile test yapmanın faydalarını (gerçekçi aerodinamik ve vücut tarafından ve pedal çevirerek oluşturulan türbülansın etkilerini inceleme yeteneği dahil) birleştirirken, mükemmel pozisyonu koruyamayan bir insanın dezavantajlarından kaçınır. ). Manny ile, 45 km/s'de yaklaşık ±1 Watt'lık bir tekrarlanabilirlik ile tasarım değişikliklerini inceleyebiliriz. Sonuçlarımızı doğrulamak ve ekipmanın belirli Trek-Segafredo yarışçıları üzerindeki etkisini incelemek için hala canlı sürücülerle rüzgar tüneli testleri yapıyoruz, ancak Manny sihrin başladığı yer.

Mads-Madone-engineering

Mads Pedersen gibi profesyonel sürücülerle yeni Madone'un aerodinamik performansını doğruladık.

Her testten aynı sonucu aldığımızdan emin olmak için her seferinde belirli bir rüzgar tüneli test protokolü izliyoruz. Manny’nin bacakları ve bisiklet jantları, yol koşullarını taklit etmek için pedal çeviriyor. Ardından, dönen bir platform kullanarak, yan rüzgarları taklit etmek için tüm kurulumu yalpalama açıları (sürüş sırasında rüzgarın size çarptığı açı) boyunca -25° ila +25° arasında döndürürüz. Bu koşullar, normal bir sürücünün karşılaşacağı çoğu yalpalama açısını temsil eder. Testlerin çoğunu 45 km/s'de veya buna yakın bir hızda yapıyoruz, ancak sonuçlarımızı daha düşük hızlarda da onaylıyoruz. Sonuç, şuna benzer bir sapma taramasına karşı (CDA'da ölçülür) bir sürtünmedir:

Yaw-angle-blog-graph-660x496

Bu veriler, HAD’da tahmin edilen sürtünme iyileştirmelerinin rüzgar tünelinde doğrulandığını göstermektedir. Önceki nesilden, yeni yedinci nesil Madone'a yapılan bir bisiklet değişikliğiyle, sürücü en küçük yan rüzgar koşullarına bile girerken sürtünme çarpıcı biçimde düşer. Bu senaryoda, sürücü önceki nesli yeni bisikletle karşılaştırırken tamamen aynı konumdadır.

Bununla birlikte, sürücü yeni Madone gidon/gidon boğazı kullanırsa ve önceki nesillerdeki gidon boyutunu korursa, vites kolları 3 cm içeri doğru hareket ettirilir. Ortaya çıkan aerodinamik konum, özellikle düşük yan rüzgar koşulları olmak üzere neredeyse tüm yalpalama açılarında ek bir sürtünme azalmasına sahiptir.

Sürücü daha dar bir kol pozisyonundan vazgeçmek isterse, yeni Madone gidon/gidon boğazı büyütebilir veya başka bir gidon çözümü kullanabilir. Yine de bisikletteki gelişmeleri görecekler, ancak konum değişikliğini göremeyecekler.

Bu durum bisiklet sürücüleri için ne anlama geliyor? Her bisiklet için bir sürtünme ölçüsü elde etmek için tüm yalpalama açıları boyunca sürtünmenin ortalamasını alarak bisikletleri karşılaştırabiliriz. Bununla birlikte, net bir ortalama, gerçek bir senaryoyu temsil etmez, çünkü her sapma açısıyla eşit bir süre boyunca karşılaşmazsınız. Bunun yerine, her bir açıyı veya yan rüzgar durumunu ne sıklıkta gördüğünüzü açıklayan ağırlıklı bir ortalama uygulamamız gerekir.

Bunu yapmak için, dünyadaki normal rüzgar koşullarına yaklaşan Rayleigh rüzgar dağılımını kullanarak bir sürücünün birçok sürüş ve rüzgar koşulunda her yalpalama açısında harcayacağı teorik zamanın yüzdesini hesapladık. Daha sonra bu hesaplamaları, bisiklette bir rüzgar sensörü ile gerçek dünya sürüşleri sırasında topladığımız verilerle doğruladık. En yaygın koşullar, düşük yan rüzgar veya düşük sapma açısı koşullarıdır (0° en yaygın olanıdır). Hiçbir sürüş bu sapma dağılımına tam olarak uymaz, ancak ne kadar uzun sürerseniz, zamanla ona o kadar yaklaşırsınız.

Son olarak, verileri daha anlamlı hale getirmek için, sapma ağırlıklı sürtünme, yeni bisikletten güç tasarrufuna ve zaman tasarrufuna dönüştürülür. Örneğin, bisiklet ve konum değişikliği, önceki nesil Madone'a göre aynı çabayı gösteren bir sürücü için bir saat içinde 60 saniyelik bir zaman tasarrufu sağlıyor.

 

Madone-Aero-Power-Savings-blog-graph
Madone-time-savings-blog-graph

Madone, profesyonel yarış ekibimiz düşünülerek tasarlandı, ancak tüm sürücüler bu aerodinamik kazanımlardan yararlanabilir. Bir sürücünün göreceği zaman tasarrufu, sürüş hızına düşündüğünüz kadar duyarlı değildir, çünkü daha düşük hızlarda aerodinamik avantajdan yararlanmak için daha fazla zamanınız olur.

Ve sürekli artan yarış hızlarıyla mücadele etmesi gereken profesyonel sürücüler için yeni Madone, ellerindeki aerodinamik gelişmeler paketine çok önemli bir katkı sağlıyor. Bu rüzgar tüneli sonuçlarıyla, günümüzün ortalama Bahar Klasikleri hızlarında, yeni Madone SLR ve aero gidon konumu, eski Madone'dan geçiş yapan bir sürücünün hızını 0,7 km/s daha artırmasına yardımcı olabilir. Bu, 2003'teki orijinal Madone'dan bu yana yarış hızındaki toplam artışın neredeyse yarısı ve aerodinamikte gerçek bir evrim.

 

Yazar hakkında John Davis, Trek Bicycle'da Aerodinamik Lideridir. Princeton Üniversitesi'nden Makine ve Uzay Mühendisliği alanında lisans derecesine ve Georgia Tech'den Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında yüksek lisans derecesine sahiptir.

IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.